Опорні школи

У межах процесу децентралізації влади в Україні відбувається активне утворення об’єднаннях територіальних громад (ОТГ), освітніх округів та опорних навчальних закладів.

Загальноосвітні навчальні заклади, що є опорними, створюються для рівного доступу всіх дітей до якісної освіти, раціонального й ефективного використання ресурсів; такі школи є одним із механізмів реформування системи загальної середньої освіти й упорядкування шкільної мережі.

Місцеві громади, які є засновниками таких закладів, визначають опорні заклади серед підпорядкованих йому загальноосвітніх навчальних закладів на конкурсній основі відповідно до затверджених ними умов.

Під час проведення конкурсу обов’язково враховуються:

  • освітні потреби учнів (вихованців) у забезпеченні певних напрямів спеціалізації;
  • здатність забезпечити на належному рівні організацію допрофільної підготовки й профільного навчання;
  • рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами;
  • наявність належної матеріально-технічної бази (обладнаних спортивних об’єктів, кабінетів фізики, хімії, біології, географії та інших, лабораторій, навчальних майстерень, комп’ютерного та мультимедійного обладнання, швидкісного доступу до інтернету);
  • укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою;
  • зручність та наявність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення учнів (вихованців) і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання. 

Докладніше: на сайті МОН України