Методисти та викладачі кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО 26 жовтня 2017 року провели обласний науково-методичний семінар «Організація інклюзивного навчання в ЗНЗ та ДНЗ» для асистентів учителів, асистентів вихователів закладів освіти з інклюзивною формою навчання.

Старший викладач кафедри, кандидат психологічних наук, завідувач обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Віта Байдик привітала учасників обласного семінару та наголосила на перспективах упровадження інклюзивної освіти в області.

«Новий Закон «Про освіту» несе в собі значне розширення інклюзивної освіти, але ми маємо й значні виклики щодо цього», – про це заявила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час круглого столу «Діти – провідники змін».

«Мало створити матеріальні можливості для інклюзивної освіти. Архітектурна доступність – далеко не єдиний показник, необхідний для інклюзії. Потрібно, щоб людей з особливими потребами почали розуміти, навчились ставитись до них із повагою. І, найголовніше, щоб учителі знали, як працювати з такими дітьми. Тому зараз нам дуже важливо в підготовку всіх наших шкільних учителів включити блок щодо роботи з дітьми з особливими потребами. Інший виклик – навчити школярів ставитись із повагою до гідності один одного, незалежно від того, має дитина особливі освітні потреби чи ні», – зазначила Міністр.

Згідно зі статистичними даними близько 10% дітей в Україні складають діти з особливими потребами. Про це сказав Президент України Петро Порошенко, передає прес-служба Президента.

«Наскільки зараз наша школа готова відповідати цим особливим потребам дітей? Моє враження, що ми ще дуже далекі від цього. І це має бути одним із основних пріоритетів освіти», - наголосив Президент.

Він зауважив, що саме тому підтримав, щоб питання інклюзивної освіти дітей виділили в окремий пункт сьогоднішнього засідання Національної ради реформ.

Усі ці історії об’єднує те, що батьки вірять у своїх дітей і заохочують їх пробувати та досягати.

1. Шестирічний Томмі Морріссі з однією рукою перемагає в гольфі професіоналів

Впевнений у собі та життєрадісний хлопчик народився без однієї руки і почав грати в гольф, коли йому виповнилося три. Він захопився цим видом спорту, ледь почавши ходити, і навіть засинав у ліжечку з ключками, розповідають його батьки телеканалу CBS. Томмі ніколи не відвідував заняття з гольфу, проте на нещодавньому турнірі був гідним суперником для професійних гравців.

Томмі народився без правої руки, однак багато професіоналів, яких він наслідує, є правшами. Хлопчик розвинув мах, характерний для правої руки, використовуючи ліву, повідомляє CBS.

С Евгенией Паничевской мы встречаемся в выходной день. В кафе, где общаемся, кроме нас нет ни одного посетителя. Утро праздничного дня — люди отдыхают. Но это не о Евгении. У нее бесконечно много важных дел: уже пять лет она возглавляет «Ассоциацию родителей детей с аутизмом», является членом ведомственных рабочих групп, много времени тратит на общение с семьями, медиками, учителями, журналистами. Организует лагеря для семей детей с аутизмом и группы психологической поддержки для родителей.

А еще 44-летняя Евгения — мать троих детей. Старшему сыну Никите 21 год, Тимуру — десять, Дине — восемь лет. У Тимура — аутизм. Так глубоко в тему аутизма и сопутствующих проблем Евгению ввел именно сын.