Чергове засідання Національної Ради Реформ було присвячене темі освіти, безпеки та благополуччя дітей. Міністр освіти і науки Лілія Гриневич поінформувала про основні засади концепції Нової української школи, Голова Благодійного Фонду Порошенка Марина Порошенко розповіла про впровадження інклюзивної освіти, а Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба доповів про необхідність реформи системи інституційного догляду і виховання дітей.

Президент Петро Порошенко наголошує на важливості забезпечення якісного освітнього процесу для дітей з особливими потребами.

«Наша школа, нарешті, має навчитися враховувати індивідуальність кожної дитини», - підкреслив Петро Порошенко та додав, що згідно зі статистичними даними близько 10% дітей в Україні складають діти з особливими потребами.

«Наскільки зараз наша школа готова відповідати цим особливим потребам дітей? Моє враження, що ми ще дуже далекі від цього. І це має бути одним із основних пріоритетів освіти», - наголосив Президент. Він зауважив, що саме тому підтримав, щоб питання інклюзивної освіти дітей виділили в окремий пункт сьогоднішнього засідання Національної ради реформ.

Основним напрямком роботи директорка Спеціальної школи-інтернату № 26 міста Києва вважає соціалізацію дітей та підготовку до майбутнього життя, інформує «Громадське радіо».

У студії — директорка Спеціальної школи-інтернату № 26 міста Києва Ольга Павлюченко.

Євген Павлюковський: В Україні оголошено стратегію щодо реорганізації закладів інтернатного типу. Як відбувається цей процес?

Ольга Павлюченко: Важливо не тільки змінити вивіску, а змінити і внутрішній зміст закладу. Спеціальна освіта повністю має реорганізуватися, тому що в наш час є діти з дуже складними порушеннями розвитку. Наприклад, три роки тому були слухання у Верховній Раді. Прозвучав вираз, що у нас в Україні є епідемія аутизму. Це дуже складне порушення розвитку. Ні медицина, ні освіта, ні батьки не готові до вирішення цієї проблеми.

Кабмін ухвалив проект закону, що дасть можливість створювати «корпоративні дитсадки». Відповідне рішення щодо проекту закону «Про дошкільну освіту» щодо розширення можливостей для створення та діяльності дошкільних навчальних закладів різних форм власності» було прийнято сьогодні, 14 лютого, на засіданні КМУ.

«Справді, в Україні ми маємо проблему доступу дітей до дошкільної освіти і активно працюємо над тим, щоб виправити цю ситуацію. Зміни до закону врегулюють на державному рівні проблеми функціонування дитячих садків, зокрема, приватних і корпоративних. Це сприятиме забезпеченню конституційного права дітей, в тому числі з особливими освітніми потребами, на отримання дошкільної освіти», – зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Усі ці історії об’єднує те, що батьки вірять у своїх дітей і заохочують їх пробувати та досягати.

1. Шестирічний Томмі Морріссі з однією рукою перемагає в гольфі професіоналів

Впевнений у собі та життєрадісний хлопчик народився без однієї руки і почав грати в гольф, коли йому виповнилося три. Він захопився цим видом спорту, ледь почавши ходити, і навіть засинав у ліжечку з ключками, розповідають його батьки телеканалу CBS. Томмі ніколи не відвідував заняття з гольфу, проте на нещодавньому турнірі був гідним суперником для професійних гравців.

Томмі народився без правої руки, однак багато професіоналів, яких він наслідує, є правшами. Хлопчик розвинув мах, характерний для правої руки, використовуючи ліву, повідомляє CBS.