Обласний науково-практичний семінар «Використання методу проєктів для розвитку творчого мислення учнів на уроках технологій»

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 12 грудня 2023 року відбувся обласний науково-практичний семінар «Використання методу проєктів для розвитку творчого мислення учнів на уроках технологій».

Модератором заходу виступила Оксана Рачок, методист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО.

У роботі заходу взяли участь 48 учителів предмета «Технології»  Луганської області.

Під час семінару провідні вчителі технологій Луганщини представили свої практичні досягнення.

Олександр Коломоєць, учитель Лисичанського ліцею № 28 «Гарант» Сєвєродонецького району, виступив з доповіддю «Зв’язок методу проєктів із розвитком підприємницьких навичок учнів у процесі викладання технологій (трудового навчання)», у якій представив ефективні інструменти для розвитку підприємницьких якостей учнів та підкреслив значення практичних завдань, які моделюють реальні ситуації. Робота над такими проєктами дозволяє учням набувати практичний досвід та розвивати підприємницькі якості.

Наталія Базоока, директор Лисичанської гімназії № 29 Сєвєродонецького району, у своїй доповіді «Метод проєктів як засіб формування творчих здібностей учнів на уроках технологій (трудового навчання)» розглянула різноманітні аспекти використання методу проєктів для стимулювання творчості, розвитку аналітичного мислення та практичних навичок учнів під час уроків технологій, а також поділилась своїм досвідом щодо створення проєктів, які спонукають учнів мислити, досліджувати й уміти застосовувати на практиці набуті знання та вміння.

Ірина Міньковська, учитель Гірського ліцею Гірської міської територіальної громади  Сєвєродонецького району, у доповіді «Стимулювання самостійності та креативності через метод проєктів на уроках технологій», детально розглянула, як метод проєктів дає учням можливість вибирати й утілювати свої ідеї, що підтримує самостійність і відповідальність за власний освітній процес. Крім того, освітянка поділилась успішними прикладами, коли учні в процесі роботи над проєктами проявляли креативність, розв’язуючи складні завдання та створюючи унікальні продукти. Учитель також висвітлила можливі виклики, з якими можна зіткнутися під час впровадження методу проєктів, такі як необхідність індивідуального підходу до учнів, ресурсне забезпечення для виконання проєктів та підтримка учнів у процесі роботи над ними.

Валерія Мироненко, учитель Рубіжанської спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів № 10 Рубіжанської міської ради, у доповіді «Технологія "лепбук" у проєктній діяльності учнів середньої школи» висвітлила використання технології «лепбук» як важливого компонента проєктної діяльності учнів і поділилась прикладами з власного досвіду, представивши створені дітьми вироби із солоного тіста, які відображають творчий підхід учнів до навчання та їхню здатність втілювати власні ідеї через різні форми виразності. Використання технології «лепбук» стимулює розвиток креативних здібностей та сприяє самовираженню учнів у процесі навчання.

Олена Севост’янова, учитель пілотного закладу Ліцею «Колегіум» міста Сєвєродонецька, під час виступу на тему «Проєктна діяльність на уроках технологій: підвищення мотивації та активності учнів» розглянула, як саме застосування проєктної діяльності може стати каталізатором для підвищення мотивації та активності учнів під час уроків технологій. Вона навела приклади успішної практики, коли учні, задіяні в проєктній діяльності, проявили активність та високий інтерес до вивчення теми. Виготовлені учнями вироби стали живим прикладом їхньої залученості до творчого процесу, що спонукало їх до більш інтенсивного та зацікавленого вивчення матеріалу. Учитель також представила стратегії та методи, які сприяють успішному впровадженню цієї методики в освітній процес. Зокрема, вона акцентувала на індивідуальному підході до кожного учня, стимулюванні та підтримці їхньої ініціативи та творчості, а також використанні різноманітних підходів до виконання проєктів.

Освітяни подякували за цінні знання та  наголосили, що плідний обмін досвідом допоможе кожному зрозуміти, як можна ефективно впроваджувати представлені практики для стимулювання творчого мислення учнів під час вивчення предмета «Технології».

За результатами участі в заході доповідачі та учасники отримають сертифікати.