Відбувся семінар щодо подолання навчальних утрат

21 березня 2024 року відповідно до плану роботи Луганського ОІППО відбувся обласний науково-практичний семінар «Навчальні втрати: інструменти вимірювання та шляхи подолання».

До участі в заході долучилися  80 педагогів Луганщини: учителі початкових класів закладів загальної середньої освіти, учителі інформатики, які викладають предмет «Інформатика» в початковій школі, та освітяни, які цікавляться проблематикою і сучасними підходами до організації навчальної діяльності щодо подолання освітніх утрат в умовах дистанційного навчання.

Презентація методиста кафедри педагогіки та психології Яни Чернишової «Освітні втрати / освітні розриви: сутність, зміст та актуальність понять» допомогла учасникам заходу:

  • глибше усвідомити сутність і причини освітніх утрат та розривів;
  • ознайомитися з інструментами для вимірювання навчальних прогалин;
  • навчитися використовувати діагностичні тести на платформі ВШО для визначення рівня знань учнів та планування подальшої роботи.

Педагоги отримали практичні поради щодо інструментарію вимірювання навчальних прогалин та ознайомилися з алгоритмом використання діагностичних тестів на платформі ВШО.

Світлана Кладова, учитель інформатики Лисичанської гімназії № 29, поділилась із учасниками ідеями використання Google Forms для вимірювання навчальних утрат та самодіагностики. У своїй презентації вона підкреслила переваги використання форм Google у навчальному процесі, указала на функціональні  можливості щодо створення  динамічних інструментів формувального оцінювання з елементами психологічної підтримки учнів.

Методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО Інна Шахно представила актуальні аспекти, спрямовані на покращення освітнього процесу. У своїй презентації «Секрети натхненного навчання: ABCDE потреби учня / учениці» вона звернулася до теми індивідуальних потреб учнів та учениць для оптимізації навчального процесу. Також було висвітлено поради щодо розробки стратегій вимірювання та компенсації освітніх утрат, зокрема з використанням цифрових ресурсів. 

Учитель початкових класів  Золотівського ліцею № 16 Гірської міської територіальної громади Наталія Леськова продемонструвала можливості сервісу «Canva» щодо створення сучасного дизайну інтерактивного уроку з підтримкою персоніфікованого навчання.. Учасники заходу мали можливість ознайомитись із дизайнерським уроком за темою «Ціле, половина або одна друга. Задачі на знаходження частини від числа», з вбудованими диференційованими інтерактивними завданнями, які дають учням можливість вибирати свій шлях навчання.

Захід став платформою для обміну досвідом та налагодження партнерських відносин між учасниками.  Учасники семінару отримали цінні знання та практичні навички, які допоможуть їм у роботі з учнями та сприятимуть покращенню якості освіти.