У Луганському ОІППО відбулась консультація щодо підвищення кваліфікації

У межах роботи онлайн-консультаційного центру 01 листопада 2022 року відбулась консультація «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників Луганської області у 2023 році».

Захід провели Ольга Касьянова, заступник директора з наукової роботи Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, та Олена Нікітченко, методист кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО.

Під час консультації педагогічні працівники отримали інформацію щодо організації освітнього процесу на курсах підвищення кваліфікації у 2023 році. Учасники обговорили такі питання:

  • організаційне забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти з урахуванням нормативно-правових актів та рекомендацій Міністерства освіти і науки України;
  • особливості підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої, дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти у 2023 році;
  • напрями підвищення кваліфікації педагогічних працівників на 2023 рік;
  • механізми реєстрації педагогічних працівників на курси підвищення кваліфікації.

Запрошуємо на курси підвищення кваліфікації до Луганського ОІППО!

Посилання для реєстрації педагогічних працівників Луганської області:

Завершення реєстрації: 15.11.2022 р.

Для нас важливо бути поруч із нашими педагогами, зберігати з ними постійний зв'язок та підтримувати на шляху професійного зростання. Будуємо плани й не сумніваємося в їх здійсненні, бо ми переможемо!

До уваги! Загальна інформація щодо підвищення кваліфікації

Відповідно до п. 14. Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (зі змінами) педагогічні працівники закладів дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти підвищують свою кваліфікацію не рідше одного разу на п’ять років.

Кожен педагогічний працівник закладу загальної середньої освіти (відповідно до Законів України «Про освіту» (2017 р.), «Про загальну середню освіту» (2020 р.)) зобов’язаний щороку підвищувати кваліфікацію з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком, що є необхідною умовою проходження атестації в порядку, визначеному законодавством.

Згідно із Законом України «Про загальну середню освіту» (2020 р.) та п. 16. Порядку загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, який оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, НЕ МОЖЕ БУТИ менше ніж 150 годин на п’ять років.

До того ж не менше 10 відсотків загальної кількості годин обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, умінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами (ст. 51, п. 2).

Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу дошкільної, позашкільної освіти встановлюється його засновником (або вповноваженим ним органом), але НЕ МОЖЕ БУТИ менше ніж 120 годин на п’ять років.

Педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єкти надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (п. 7 Порядку). Нині реєстр суб’єктів, які можуть підвищувати кваліфікацію педагогів, відсутній, що свідчить про рівні права та можливості всіх суб’єктів у наданні освітніх послуг та наявність конкурентного середовища.

З метою виваженого підходу та уникнення непорозумінь при виборі суб’єкта надання освітніх послуг рекомендуємо педагогічним працівникам закладів освіти орієнтуватися насамперед на:

  • надане чинним законодавством право на провадження суб’єктом освітньої діяльності у сфері підвищення кваліфікації педагогічних працівників (ліцензія та/або акредитована програма, відповідний КВЕД у реєстраційних документах);
  • якісну програму підвищення кваліфікації, яку пропонує суб’єкт підвищення кваліфікації (структура (вимоги) прописані в п. 10 Порядку);
  • прозорість та інформаційну відкритість суб’єкта освітньої діяльності (ст. 30 Закону України «Про освіту»), зокрема обов’язкове оприлюднення програми підвищення кваліфікації на власному вебсайті (п. 10 Порядку);
  • документ (свідоцтво, сертифікат, довідка тощо), який педагогічні працівники отримають за підсумками підвищення кваліфікації (вимоги до змісту документа прописано в п. 13. Порядку).