04 березня 2024 року відбулась заключна онлайн-конференція в межах проєкту «Безпечний простір: комплексна психосоціальна підтримка українських шкіл в умовах війни». Проєкт реалізується ГО «Слова допомагають» та фахівцями Центру психічного здоров'я Києво-Могилянської академії в партнерстві з Державною службою якості освіти України за підтримки Plan International. Проєкт фінансується Іспанським агентством міжнародного співробітництва та розвитку (AECID).
Освітяни з Луганської області приєднались до заходу, щоб обговорити, як створювати безпечний психосоціальний освітній простір для вчителів і дітей, та поділитись кращими практиками організації роботи й надання необхідної підтримки шкільним психологам в умовах війни.
Оксана Рачок, методист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО, виступила спікеркою секції «Організація безпечного психосоціального освітнього простору для вчителів і дітей».
Оксана Рачок у доповіді «Тренерський досвід та рефлексії в проєкті “Безпечний простір”» описала особисту взаємодію з учасниками проєкту, акцентуючи на основних аспектах, які забезпечують ефективну психосоціальну підтримку для школярів в умовах війни; поділилась власними рефлексіями та висловила впевненість у тому, що створення безпечного простору є необхідністю для збереження психічного здоров'я та благополуччя як дітей, так і педагогів в умовах кризи.
З доповіддю «Розвиток міцного духу: олімпійські цінності в об'єктиві “Безпечного простору”» виступила Марина Устенко, директорка ШКОЛИ ОЛІМПІЙСЬКОЇ ОСВІТИ ПОПАСНЯНСЬКОГО ЛІЦЕЮ № 21 ПОПАСНЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ. Вона виділила ключові аспекти, які роблять їхній заклад унікальним у створенні безпечного середовища для учнів та педагогів. «Ми віримо, що олімпійські цінності – це не тільки філософія спорту, але й ефективний інструмент для розвитку міцного духу та психосоціальної стійкості учнів. Вони допомагають нам створити безпечний простір, де кожен може відчути підтримку та розуміння», – підкреслила директорка.
Конференція завершилася словами вдячності від освітян. Педагоги висловили впевненість у тому, що цей проєкт став важливим кроком у підтримці та розвитку українських шкіл в умовах війни.