Наукові теми кафедр

Кафедра управління освітою

Кафедра управління освітою працює над науковою темою «Теоретико-методичні засади професійного розвитку керівних кадрів та педагогічних працівників у новій освітній парадигмі». Мета полягає в удосконаленні професійної компетентності керівників та педагогічних працівників закладів системи освіти для реалізації стратегічних завдань реформування освіти, Концепції «Нова українська школа» відповідно до основних напрямів державної політики в галузі освіти, освітніх потреб споживачів освітніх послуг, сприянні безперервному професійному розвитку в умовах соціальних трансформацій.

Завдання кафедри:

– підвищення професійної компетентності керівних кадрів та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, закладів позашкільної освіти, закладів професійно (професійно-технічної) освіти;

– удосконалення професійного конкурентоспроможного рівня педагогів у контексті модернізації змісту освіти;

– збереження традицій науково-освітнього, корпоративного середовища та розвиток кваліфікаційного, науково-дослідного й інтелектуального потенціалу кафедри.

З урахуванням інноваційних освітніх викликів, запитів замовників освітніх послуг і ключових стейкголдерів у своїй роботі науково-педагогічні працівники кафедри орієнтуються на сучасні технології та методики навчання та консультування; досягнення теорії і практики сучасної науки, сучасні світові освітні стандарти, упровадження інноваційних технологій навчання, розбудову гнучкої, випереджувальної системи професійного розвитку фахівців.

Кафедра педагогіки та психології

Наукова тема кафедри педагогіки та психології – «Сучасні методологічні засади розвитку психолого-педагогічних компетентностей педагогів закладів дошкільної та загальної середньої освіти в системі післядипломної педагогічної освіти».

Діяльність кафедри спрямована на реалізацію завдань щодо:

– забезпечення неперервності й наступності в навчанні між дошкільною та початковою ланками освіти;

– застосування інноваційних педагогічних технологій у професійній діяльності педагогів закладів дошкільної та загальної середньої освіти;

– соціально-педагогічного та психологічного супроводу та підтримки учасників освітнього процесу в закладах освіти.

Кафедра соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання

Кафедра соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання протягом 2019–2022 рр. працює над науковою темою «Розвиток професійної компетентності педагога шкільної соціально-гуманітарної освіти», метою якої є:
– дослідження і впровадження новітніх технологій розвитку професійної компетентності педагога шкільної соціально-гуманітарної освіти;

– модернізація наукового та навчально-методичного забезпечення викладання дисциплін соціально-гуманітарного циклу;

– удосконалення фахової майстерності педагогів на основі нових концептуальних підходів до змісту, форм і методів навчання і впровадження інноваційних технологій в освітній процес.

На сучасному етапі в процесі модернізації змісту освіти провідною є професійна компетентність, яка вимагає від педагогів вирішення низки завдань: оволодіти актуальними науковими, методичними знаннями та вміннями з метою набуття досвіду розв’язання сучасних методичних задач, що виникають під час освітнього процесу; розвивати готовність до проведення занять з використанням сучасних навчальних комплексів; професійно використовувати в освітньому процесі сучасні інформаційні й навчальні технології та методики; проявляти здатність розпізнавати проблемні методичні завдання та спроможність ефективно їх розв’язувати; виявляти здатність до самореалізації та постійного самовдосконалення, при цьому дотримуючись необхідних умов удосконалення методичної компетентності – корекції професійно важливих особистісних якостей тощо.

Реалізація наукової теми здійснювалась через: роботу викладачів кафедри над науковими темами; роботу методологічних кафедральних семінарів; науковий супровід роботи закладів регіонального рівня; упровадження результатів наукових досліджень у зміст навчальних занять на КПК педагогів та в роботу заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації, зокрема вчителів, які впроваджують державні освітні стандарти; науково-дослідницьку роботу членів ЛОМАНУМ тощо.

Підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників у межах теми дослідження  відбувається через участь в обласних конференціях та форумах, обласних інструктивно-методичних, науково-методичних та науково-практичних семінарах, семінарах-тренінгах та тренінгах, участь у творчих групах, публікаціях та посібниках тощо. Особливу увагу кафедра приділяє підготовці педагогів до впровадження Концепції Нової української школи та Державного стандарту базової середньої освіти.

Кафедра природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання

Кафедра природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання здійснює роботу за темою «Науково-методичні засади підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти засобами компетентнісно-діяльнісного підходу».

Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити модель підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти засобами компетентнісно-діяльнісного підходу, що ґрунтується на створенні та забезпеченні дієвості інформаційного середовища ЗЗСО, застосуванні інновацій і впровадженні сучасних підходів в освітній процес, виявленні та підтримці обдарованих учнів, системному здійсненні професійного вдосконалення вчителів природничо-математичного циклу.

Протягом року організовано роботу постійного кафедрального методологічного семінару «Підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти за умов реформування», у межах якого проведено семінари за темами:

– «Розвиток професійних компетентностей педагогів у застосуванні хмароорієнтованих технологій навчання в умовах дистанційної освіти»;

– «Підготовка вчителів природничо-математичного циклу до міжнародних моніторингових досліджень»;

– «Застосування компетентнісного підходу під час оцінювання навчальних досягнень учнів у шкільній природничо-математичній освіті».

Протягом 2021 року результати дослідження представлені в науково-методичному посібнику (1), електронних навчальних посібниках (6), методичних рекомендаціях (6), наукових статтях (2), методичних статтях (13).