20 лютого 2024 року Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти та управління Державної служби якості освіти у Луганській області провели круглий стіл, присвячений підсумкам регіонального моніторингу якості організації дистанційного навчання в ЗЗСО Луганської області в умовах воєнного стану (І цикл – 2023/2024 рік).
Учасниками круглого столу стали представники управління Державної служби якості освіти у Луганській області, завідувачі кафедр Луганського ОІППО, регіональні координатори НУШ відповідних освітніх галузей.
Модератором заходу виступила Ольга Касьянова, заступник директора Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
З основними завданнями моніторингового дослідження питань якості організації дистанційного навчання в закладах освіти Луганщини ознайомила Оксана Бублей, т. в. обов’язки начальника управління Державної служби якості освіти у Луганській області.
Під час заходу було представлено результати дослідження щодо організації дистанційного навчання в Луганській області в умовах воєнного стану; обговорено виклики, що постають перед інститутом, та шляхи їх вирішення; визначено питання, які потребують дослідження у 2024 році.
Людмила Дубейко-Поберохіна, начальник відділу моніторингу, позапланового контролю закладів освіти та взаємодії з органами місцевого самоврядування, ознайомила учасників круглого столу зі змістом результатів моніторингового дослідження. Проведено аналіз висновків регіонального моніторингу, сформульовано рекомендації для врахування в роботі з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Зосереджено увагу на показниках, які вимагають докладного розгляду та обговорення в педагогічних колективах, з метою поліпшення якості освіти в закладах освіти Луганщини.
Завідувач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Олена Буряк репрезентувала аналіз освітньої діяльності інституту з 2022 року до початку 2024 року щодо підготовки вчителів Луганської області до роботи в умовах дистанційного навчання. Вона акцентувала увагу на заходах з розвитку інформаційно-цифрової компетентності педагогів.
За результатами круглого столу було ухвалено рішення в програмах підвищення кваліфікації педагогічних працівників виділити більше часу на розгляд таких питань:
- Підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання, а саме: використання інтерактивних методів навчання, застосування ігрових форм роботи, створення ситуацій успіху для кожного учня, установлення чітких цілей навчання та надання зворотного зв'язку й використання різноманітних форм і методів оцінювання знань.
- Використання онлайн-інструментів під час дистанційного навчання: продовжити системну роботу щодо ознайомлення з платформами дистанційного навчання («Moodle», «Google Classroom», «Edmodo» тощо), використання онлайн-інструментів для спілкування та співпраці («Zoom», «Google Meet», «Skype» тощо), застосування онлайн-сервісів для оцінювання знань («Kahoot», «Quizizz», «Plickers» тощо).
- Використання вчителями природничих дисциплін віртуальних експериментів під час дистанційного навчання: ознайомлення з ресурсами, які пропонують віртуальні експерименти («Labster», «PhET», «VirtualLab» тощо), навчання методики проведення віртуальних експериментів, розробка уроків з використанням віртуальних експериментів, оцінювання ефективності використання віртуальних експериментів.
Акцент було зроблено питаннях психологічної підтримки всіх учасників освітнього процесу, забезпеченні належної організації освітнього процесу для учнів з особливими освітніми потребами, активізації роботи з планування та реалізації заходів з метою виявлення та подолання освітніх і навчальних утрат.
Учасники круглого столу зазначили важливість такого моніторингу та висловили вдячність організаторам за його проведення.