Освітяни Луганщини взяли участь у міжрегіональній освітній конференції «Забезпечення якості освіти: сучасні виклики та інновації»

20 серпня 2024 року  освітяни Луганщини взяли участь у міжрегіональній освітній конференції «Забезпечення якості освіти: сучасні виклики та інновації», яка була організована Східним міжрегіональним управлінням Державної служби якості освіти.

Світлана Вольянська, начальник Східного міжрегіонального управління Державної служби якості освіти, розпочала виступ зі  слів  вдячності за неймовірну відвагу та самопожертву, стійкість і відданість своїй професії та місії виховання майбутнього покоління українців, адже попри постійні загрози, обстріли й складні умови дистанційного навчання освітяни Донеччини, Луганщини та Харківщини продовжують навчати дітей, підтримувати їхній емоційний стан і забезпечувати доступ до освіти. Вона розповіла про основні напрями  роботи Державної служби якості освіти України  (моніторинг та оцінка якості освіти, аналіз діяльності ОМС, інституційний аудит, державний нагляд (контроль), сертифікація педагогів, акредитаційна експертиза, методична підтримка, психологічна підтримка, співпраця з міжнародними організаціями, моніторинг та оцінка якості освіти).

Зокрема, у 2023/2024 навчальному році Державною службою якості освіти з метою відстеження тенденцій у забезпеченні якості освіти проведено 17 моніторингових досліджень. Ретельний аналіз отриманих результатів допоможе визначити завдання для засновників закладів освіти та їх керівників  у 2024/2025 н. р.

 

За результатами  проведених моніторингів, учасниками яких були заклади освіти Донецької, Луганської та Харківської областей, працівниками управління складено «Дайджест подій у сфері якості освіти – 2024». Ознайомитись із ним можна за посиланням...

Ще одне важливе питання, яке обговорювалось, – сертифікація педагогічних працівників.

За результатами проведеного ДСЯО у 2023 році анонімного опитування учасників сертифікації (учителів математики, української мови та літератури, а також експертів, які оцінювали їхні професійні компетентності) з’ясовано таке:

  • 70 % учасників зазначили, що вони взяли участь у сертифікації з метою отримання зовнішньої оцінки власного педагогічного досвіду роботи від незалежних експертів;
  • 59 % педагогів зазначили, що для них важливий фінансовий складник цього процесу, і вони проходять сертифікацію для отримання надбавки до зарплати;
  • 48 % учителів убачають у сертифікації можливість проходження чергової (позачергової) атестації;
  • 47 % учителів розглядають її як майданчик для презентації  власних напрацювань та професійної майстерності; 
  • 39 % освітян бачать можливість підвищити свою кваліфікаційну категорію.

Загалом результати сертифікації за 2023–2024 рр. демонструють високий рівень професіоналізму вчителів, але водночас показують необхідність подальшого вдосконалення певних компетентностей і це вже завдання для  обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та центрів професійного розвитку в громадах.

Чому сертифікація важлива для вчителів шкіл? На це питання відповів Дмитро Кіяшко, сертифікований учитель Дергачівського ліцею № 2 Харківської області, який зробив висновок, що  сертифікований педагог у колективі – це почесно, це спеціаліст найвищого рівня, який упроваджує інновації в закладі освіти.

Кожна громада має свої родзинки на шляху забезпечення якості освіти, тож досвідом із цього питанні поділилась Красноградська міська громада Харківської області, гаслом роботи  якої є «Активна громада – добробут в освіті».

З виступу  Ольги Бойко, заступниці директора з навчально-методичної роботи Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості, учасники дізналися, як дистанційно організувати дозвілля вихованців.

А от  про підвищення якості дистанційного навчання в закладах освіти Кремінської громади Луганської області учасники заходу зможуть дізнатися тільки з презентації, адже через технічні проблеми, які створює нам російський загарбник щоденно, Інна Мочук, завідувач сектору освіти, культури, молоді та спорту Кремінської міської ради, не мала можливості виступити. Зауважимо, що здобутки Кремінської громади – це  спільний результат дій усіх  учасників освітнього процесу з підвищення якості дистанційного навчання в умовах воєнного часу.

Тож, завданнями із забезпечення якості освіти у 2024–2025 н. р. для засновників закладів освіти є:

  • забезпечити діяльність ІРЦ, а за їх відсутності – розробити механізми співпраці з тими громадами, де такі центри є;
  • забезпечити бюджетне фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • забезпечити контроль за діяльністю психологічної служби громади в частині надання консультаційної підтримки всіх учасників освітнього процесу;
  • здійснити контроль за дотриманням у закладах освіти вимог законодавства щодо антидискримінаційної політики (у частині подолання цифрової нерівності, якості антибулінгової політики в умовах дистанційного навчання);
  • забезпечити доступ дітей до дошкільної та позашкільної освіти;
  • привести типи, назви та установчі документи закладів освіти у відповідність до вимог законодавства.

Керівникам закладів освіти у 2024–2025 н. р. рекомендовано:

  • здійснювати контроль за виконанням освітньої програми закладу, розглянути на засіданні педагогічної ради способи організації такого контролю в умовах дистанційного навчання;
  • додати до внутрішньої системи забезпечення якості освіти механізм моніторингу та контролю якості дистанційного навчання;
  • провести заходи щодо реалізації компетентнісного підходу, використання цифрових технологій для активізації пізнавальної діяльності учнів на заняттях;
  • забезпечити реалізацію політики академічної доброчесності закладу: унести зміни до положень, відстежити їх дієвість, провести спільне обговорення проблемних питань тощо;
  • систематично протягом навчального року проводити внутрішні моніторинги рівня навчальних досягнень учнів / учениць з аналізом динаміки змін та визначення педагогічних чинників, що впливають на отримані результати навчання;
  • керівникам закладів дошкільної освіти – привести зміст внутрішньої системи забезпечення якості дошкільної освіти у відповідність до вимог статті 41 нового Закону України «Про дошкільну освіту».

Тож завдання визначені, докладаємо зусиль до їх реалізації!

Разом до ПЕРЕМОГИ!