Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 20 березня 2024 року відбувся тренінг «Спільна відповідальність: психологічна допомога та підтримка для вчителів й учнів у складних умовах».
Модератором заходу виступила Оксана Рачок, методист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО.
У заході взяли участь працівники психологічної служби, педагоги закладів загальної середньої освіти Луганщини. Усього до тренінгу долучились 72 особи.
Під час тренінгу провідні психологи Луганщини представили конкретні інструменти та надали практичні поради з психологічної підтримки.
Тетяна Обоянська, практичний психолог Благодійного фонду «Голоси дітей», представила практичні кейси та стратегії для зменшення рівня стресу та тривоги. Вона поділилася методами релаксації, вправами з дихальної гімнастики, які можуть допомогти освітянам покращити своє емоційне благополуччя та підвищити ефективність роботи в умовах стресу. Також тренерка стимулювала обговорення та обмін досвідом між учасниками, щоб створити сприятливу атмосферу підтримки та розуміння.
Діана Владикіна, фахівець (консультант) КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Лисичанської міської територіальної громади Луганської області», репрезентувала різноманітні інструменти та вправи, спрямовані на розвиток резильєнтності учасників. Ці інструменти містили методики позитивного мислення, вправи з медитації, техніки стресостійкості та саморегуляції емоцій. Діана Владикіна також надала практичні поради щодо застосування цих інструментів у повсякденному житті.
Олена Дорогавцева, практичний психолог КЗДО № 6 «Сватівський центр розвитку дитини» Сватівської міської ради Луганської області, опрацювала з учасниками техніки та стратегії для ефективного керування емоціями та підтримки власного емоційного благополуччя. Вона використовувала методики саморегуляції, вправи на збільшення самосприйняття та усвідомлення власних емоцій, а також обговорила важливість самопізнання та самостійної турботи про своє емоційне здоров'я.
Людмила Романенко, практичний психолог Центру психічного здоров'я Національного університету «Києво-Могилянська академія», надала освітянам конкретні інструменти для інтеграції ігрових методик в освітній процес. Ці інструменти передбачають створення рольових ігор, застосування інтерактивних вправ та використання ігрових симуляцій для активного залучення учнів до навчання. Тренерка також надала практичні поради щодо ефективного використання цих інструментів для досягнення педагогічних цілей та створення стимулювального освітнього середовища.
Освітяни щиро подякували за отриманий корисний досвід, а також зауважили, що підтримка та взаємодопомога є ключовими елементами успішного освітнього середовища, особливо в умовах складності та невизначеності. Набуті знання допоможуть учасникам тренінгу ефективно впроваджувати представлені практики в роботу з учнями та колегами.
За результатами участі в заході доповідачі та учасники отримають електронні сертифікати.