Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 22 листопада 2023 року відбувся обласний науково-практичний онлайн-семінар «Інтерактивні інструменти оцінювання в цифровому освітньому просторі».
Модератор заходу – Інна Шахно, методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання.
До участі в семінарі долучились 47 педагогів: учителі інформатики ЗЗСО Луганщини та педагогічні працівники, яких зацікавили питання сучасного підходу щодо рівневого (бального) оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти та використання цифрових застосунків для організації формувального оцінювання, здійснення зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу з використанням прийомів інтерактивної взаємодії із застосуванням цифрових платформ та інструментів.
Інна Шахно представила матеріали за темою «Державний стандарт базової середньої освіті – інформатична освітня галузь. Співвідношення основних понять: конкретні результати навчання, орієнтири для оцінювання, критерії оцінювання результатів навчання з інформаційної освітньої галузі», репрезентувала середовище таблиці «Google» (розробниця Оксана Пасічник, учителька інформатики ліцею «Сихівський», м. Львів) для здійснення автоматизованого рівневого (бального) оцінювання навчальних досягнень учнів / учениць відповідно до груп загальних результатів інформатичної освітньої галузі.
Світлана Кладова, учитель інформатики Лисичанської гімназії № 29 Сєвєродонецького району Луганської області, розповіла про цифрову платформу «Ziplet». Цей онлайн-конструктор – універсальний інструмент для зворотного зв’язку в навчанні. Він дозволяє вчителям створювати опитування, опитувальник та завдання для учнів, а також отримувати конструктивний фідбек. Особливість Ziplet – можливість анонімного відгуку, що сприяє відкритій комунікації та дозволяє формувати думку учнів без страху перед оцінкою.
Учитель Кремінського ліцею № 2 Кремінської міської ради Луганської області Анастасія Топчій розповіла про інтерактивний інструмент для організації формального оцінювання з використанням багатофункціональної платформи для створення інтерактивних вправ «Wordwall». Цифровий інструмент дозволяє створювати різноманітні завдання, групове тестування та інші інтерактивні дії для залучення учнів у процес навчання. Платформа «Wordwall» пропонує різноманітні шаблони для створення вправ і дозволяє створювати освітні ресурси, які відповідають індивідуальним потребам здобувачів освіти.
Під час заходу обговорювались ідеї використання технологій штучного інтелекту для автоматизованого створення аватарів, які можуть бути використані для мотивації учнів та розширення можливостей завдань у цифровому навчанні. Ішлось про персоналізовані образи або віртуальних помічників, які допомагають стимулювати інтерес до навчання та сприяти більш ефективному сприйняттю інформації.
Ці цифрові інструменти відкривають нові можливості для вчителів та учнів, створюючи більш залучене навчальне середовище та сприяючи підвищенню ефективності в навчанні та оцінюванні знань.
Освітяни висловили щиру вдячність доповідачам та всім учасникам заходу за цінний обмін ідеями й представлення цифрових інструментів, які розширюють горизонти навчання.
Сподіваємось на подальшу співпрацю та обмін досвідом для досягнення високих стандартів у сфері освіти.