У межах роботи освітньої платформи «Серпневі настанови – 2024» 27 серпня відбувся обласний інструктивно-методичний семінар «Шкільна хімічна освіта у 2024/2025 н. р.: інновації та актуальні питання організації освітнього процесу».
Семінар провела Любов Бондар, методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО.
Програма семінару містила такі питання:
- підсумки національного мультипредметного тесту;
- характеристика тесту з хімії – 2024, НМТ – 2025;
- програмне забезпечення викладання хімії у 8–11 класах;
- модельні навчальні програми для 7–9 класів за Державним стандартом базової середньої освіти;
- підручники з хімії для 7 класу НУШ;
- оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти;
- використання компетентнісно зорієнтованих завдань в освітньому процесі;
- якість освіти під час війни, компенсація освітніх утрат;
- «Учитель року – 2025», номінація «Хімія».
До роботи семінару долучилася Світлана Новікова, начальник відділу змісту природничо-математичних навчальних предметів Українського центру оцінювання якості освіти. Вона проаналізувала зміст НМТ з хімії – 2024, результати виконання тестів здобувачами освіти, а також розповіла про плани на 2025 рік.
Любов Бондар ознайомила педагогів з рекомендаціями МОН України щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, проаналізувала зміст модельних навчальних програм та підручників для 7 класу НУШ. Також обговорили з колегами необхідність компенсації освітніх утрат.
У зібранні взяла участь Лілія Мідак, кандидат хімічних наук, доцент кафедри хімії середовища та хімічної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, керівник авторського колективу з написання підручника «Хімія» для 7 класу НУШ. Вона представила структуру та навчально-методичне забезпечення підручника. Родзинкою підручника стало використання технології доповненої реальності.
Любов Бондар також приділила увагу питанням академічної свободи вчителя щодо використання освітніх методик і технологій, методів і засобів навчання. Учителі пілотних класів поділилися досвідом роботи, власними напрацюваннями. Відбулась цікава розмова між колегами із цього питання.
Значну увагу приділено використанню компетентнісно зорієнтованих завдань у форматі PISA в освітньому процесі.
Захід пройшов в атмосфері конструктивного діалогу, став черговою сходинкою до професійного розвитку вчителів хімії Луганщини та ключем для успішного старту нового навчального року.
З матеріалами семінару можна ознайомитись за посиланням...