Розпочалися тренінги за програмою «СЕН «Зерна»: розвиток соціально-емоційних навичок та підтримка благополуччя дітей і педагогів»

27 – 31 січня розпочалось навчання вчителів початкової та базової (5-6 класи) школи закладів загальної середньої освіти Луганської області за програмою «СЕН «Зерна»: розвиток соціально-емоційних навичок та підтримка благополуччя дітей і педагогів». Загальна кількість учасників тренінгу – 100 осіб.

У ході тренінгів педагоги дослідили сутність поняття «соціально-емоційне навчання», значення СЕН в освітньому процесі, компоненти соціально-емоційного навчання.

 Разом з регіональними тренарками: Ольгою Кечик, завідувачем кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, Яною Чернишовою, методистом кафедри педагогіки та психології, Оленою Шибковою, вчителем початкових класів Лисичанського ліцею № 28 «ГАРАНТ»,  та Наталією Митрофановою, вчителем початкових класів Лисичанського ліцею № 14 ознайомились з сайтом «Програма «СЕН «Зерна» в Україні», комплектом методичних матеріалів програми віртуально познайомились з авторами-розробниками Програми, працівниками Гарвардської вищої школи.

Програма «СЕН «Зерна» спрямована на розвиток соціально-емоційних навичок у дітей та педагогів, створення сприятливого освітнього середовища та підвищення психологічного благополуччя всіх учасників освітнього процесу, підвищення мотивації і результативності навчання.

Під час інтерактивних вправ учасники мали змогу ознайомитися з інноваційними методами та прийомами роботи з дітьми, дізнатися про важливість розвитку емоційного інтелекту та набути практичних навичок для створення позитивного клімату в класі.

У ході тренінгів педагоги практично опрацювали інструменти та вправи для розвитку емоційного інтелекту у дітей, обмінялись ідеями щодо застосування отриманих знань у своїй педагогічній діяльності.

Бажаємо колегам продуктивного впровадження набутих знань, задоволення від співпраці з учнями та позитивних вражень від навчання!

Відбулась консультація «Цифровий інструментарій для сучасного вчителя початкової школи: нові можливості Padlet!»

27 січня 2025 відбулась консультація «Цифровий інструментарій для сучасного вчителя початкової школи: нові можливості Padlet!». У заході взяли участь 10 вчителів початкових класів.

На зустрічі було детально розглянуто можливості використання інтерактивної платформи Padlet Sandbox в освітньому процесі. Яна Чернишова, методист кафедри педагогіки та психології, ознайомила учасників з новими функціональними можливостями сервісу, які дозволяють зробити навчання більш цікавим та ефективним.

Учасники дізналися про:

  1. Створення інтерактивних дошок Sandbox: як створювати візуально привабливі та інформативні дошки для різних навчальних предметів.
  2. Колаборацію та співпрацю: як організувати спільну роботу учнів над проєктами за допомогою Padlet Sandbox .
  3. Оцінювання та зворотній зв’язок: як використовувати Padlet Sandbox для збору та аналізу робіт учнів, а також для надання зворотного зв’язку.
  4. Інтеграцію з іншими сервісами: як поєднати Sandbox з іншими інструментами, щоб створити комплексне навчальне середовище.

    Під час практичної частини консультації педагоги мали змогу створити свої власні дошки Padlet Sandbox та спробувати застосувати спецкфекти до певних об’єктів. Учасники висловили вдячність за проведення заходу та за можливість ознайомитися з новими інструментами для ефективного навчання.

Вітаємо кращих вчителів Луганщини!

Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 881 від 19.06.2024 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025», Департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації № 71 від    28.10.2024 р. «Про проведення першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025» в Луганському ОІППО у грудні 2024 та січні 2025 року відбулись професійні змагання вчителів історії та технологій /трудового навчання. Щорічні змагання проводяться з метою підвищення престижності професії вчителя, виявлення й підтримки талановитих педагогічних працівників регіону, репрезентації та поширення досвіду роботи творчих вчителів Луганщини.

Обласні етапи конкурсів з української мови та літератури

Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України та Департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації в Луганському ОІППО в грудні 2024 року проведено обласні етапи ХХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка серед учнів / учениць 3–11 класів ЗЗСО (165 учасників із 18 територіальних громад), ЗП(ПТ)О (40 учасників), студентів із 10 закладів фахової передвищої (44 учасники) та 2-х закладів вищої освіти (13 учасників).

Відбувся обласний семінар-тренінг «Сучасні педагогічні технології: штучний інтелект для підтримки навчання»

Захід об’єднав учителів інформатики закладів загальної середньої освіти Луганщини, педагогічні колективи пілотних шкіл-учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для ЗЗСО в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти», педагогічних та науково-педагогічних працівників Академії культури та мистецтв м. Ужгород, а також освітян, зацікавлених у використанні штучного інтелекту для розв'язання освітніх потреб. Організатором заходу виступила Інна Шахно, методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання.

У Zoom-конференції взяли участь 100 осіб. На жаль, технічні обмеження не дозволили приєднатися усім бажаючим, що підкреслює великий інтерес до тематики заходу серед освітян.

Метою заходу стало удосконалення професійної майстерності, підвищення методичного та практичного рівня інформаційно-цифрової компетентності педагогів, ознайомлення педагогічних працівників закладів освіти з технологією використання штучного інтелекту в освітній діяльності з акцентом на інструментарії підвищення продуктивності педагога, візуалізації навчального контенту, а також можливостями підтримки освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.

Учасники семінару мали змогу ознайомитися з досвідом спікерів, які ділилися цифровими знахідками. Вони представили інноваційні рішення для вдосконалення навчального процесу:

  • Альона Амбражевич, учитель інформатики Лисичанського ліцею № 7, презентувала тему «ШІ-сервіси для роботи з графікою», розглянувши практичне застосування платформ Finegrain Image Enhancer, BlinkShot.io та Diffusers Fast Inpaint. Використання цих інструментів дозволяє вчителям покращувати якість візуального контенту для уроків, роблячи навчальні матеріали більш зрозумілими та привабливими.
  • Ганна Коняхіна, учитель інформатики, української мови та літератури Лисичанського ліцею № 6, представила тему «Super Comics: створюємо захопливі уроки з коміксами» та презентувала приклади використання навчальних матеріалів у різних освітніх галузях. Інтеграція коміксів у навчальний процес сприяє розвитку творчого мислення учнів і підвищує їхню мотивацію до навчання.
  • Олександр Коломоєць, учитель технологій та інформатики Лисичанського ліцею «Гарант», розкрив функціональні можливості інструменту Gamma.AI для створення якісних презентацій. Цей інструмент значно спрощує підготовку навчальних матеріалів, дозволяючи вчителям економити час та зосереджуватися на змістовній складовій уроків.
  • Інна Шахно, методист Луганського ОІППО, представила тему «Napkin: генерування захоплюючої інфографіки» та продемонструвала практичне використання сервісу для створення інфографіки. Використання інфографіки у навчанні допомагає учням краще сприймати складну інформацію через її візуалізацію.

Застосування цифрових інструментів у навчанні відкриває нові можливості для вчителів та учнів, дозволяючи зробити навчальний процес інтерактивним, візуально привабливим та ефективним. Освітяни, які володіють такими технологіями, здатні краще адаптувати свої методи викладання до сучасних умов, стимулюючи інтерес учнів до навчання та забезпечуючи їхню підготовку до майбутнього цифрового світу.

Організатори семінару висловлюють щиру подяку всім учасникам за активну участь, конструктивний діалог та схвальні відгуки. Ваш ентузіазм і зацікавленість стали запорукою успішного проведення заходу та надихають на організацію нових цікавих подій.

Відбулося засідання науково-методичної ради Луганського ОІППО

20 січня 2025 року відбулося онлайн-засідання науково-методичної ради Луганського ОІППО під головуванням Ірини Цимбал,  директора Луганського ОІППО, кандидата педагогічних наук, доцента.

Вебінар «Персоналізоване навчання за підтримки технологій штучного інтелекту» для педагогів Академії культури і мистецтв м. Ужгород

16 січня 2025 року за участі педагогів Академії культури і мистецтв м. Ужгород успішно відбувся вебінар за темою «Персоналізоване навчання за підтримки технологій штучного інтелекту».

Захід організувала Світлана Заіченко, заступник завідувача відділу науково-методичної роботи та професійної підготовки працівників закладів сфери культури. Доповідачкою вебінару виступила Інна Шахно, методистка кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Завдяки їхній спільній роботі захід пройшов у динамічному та інтерактивному форматі, сприяючи професійному розвитку педагогів і поглибленню міжрегіональної співпраці.

Учасники мали змогу зануритися у світ сучасних освітніх технологій, що допомагають робити навчання індивідуально орієнтованим, та опанувати новітні інструменти для професійного розвитку.

 Ключові аспекти вебінару:

  1. Адаптивне навчання та принципи персоналізації.
    Обговорювалися інструменти й технології, які сприяють адаптації навчального процесу, забезпечуючи максимальну ефективність і залученість учнів.
  2. Роль чат-ботів у навчальному процесі.
    Педагогам продемонстровано, як інтегрувати чат-боти у навчання та перетворити їх на помічників викладача, здатних адаптувати завдання під потреби учнів.
  3. Створення ефективних промптів для нейромереж.
    Учасники ознайомилися з алгоритмами створення запитів до нейромереж, структурою та обов’язковими компонентами запитів. Зокрема, увагу було приділено практичним аспектам використання генеративних мовних моделей ChatGPT, Google Gemini та MS Copilot у роботі педагога.

 Формат зустрічі передбачав активну участь усіх присутніх. Учасникам було запропоновано низку інтерактивних вправ і завдань, які допомагали краще зрозуміти принципи персоналізації навчання. Так, педагоги працювали з візуалізацією навчальних матеріалів, виконуючи завдання на інтерактивних платформах, що сприяло розвитку креативного підходу до викладання. У ході командної роботи викладачі створювали асоціативні ряди до поняття «персоніфіковане навчання», записуючи свої ідеї на дошці для співпраці. Також відбулося опитування, яке дозволило кожному висловити свої погляди на вплив технологій штучного інтелекту на освіту в найближчі роки.

Захід став майданчиком для обговорення актуальних питань і можливостей впровадження штучного інтелекту в освітній процес. Учасники отримали не лише теоретичні знання, а й практичний досвід роботи з інноваційними платформами.

Організатори щиро вдячні всім, хто долучився до заходу, за активність та готовність впроваджувати інноваційні підходи у своїй роботі. Вебінар став ще одним кроком до трансформації освіти в умовах швидких технологічних змін.

Обласна інструктивна нарада

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 14 січня 2025 року відбулась обласна інструктивна нарада «Організація та проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури» для відповідальних за проведення олімпіад у територіальних громадах, керівників методичних об’єднань, учителів української мови та літератури, які здійснюють підготовку здобувачів освіти до обласного етапу олімпіади.