29 квітня 2022 року під час засідання Кабінету Міністрів України було ухвалено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсні центри щодо розширення кола завдань на період дії воєнного стану.
Нові завдання ІРЦ:
- проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з ООП, які вимушено змінили місце проживання (перебування) та були зараховані в інклюзивні класи (групи) або здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання;
- надання інформаційної підтримки батькам дітей з ООП щодо закладів, у яких дитина може продовжувати навчання та отримувати інші додаткові послуги.
Документ також передбачає створення умов для психологічної підтримки дітей, які переживають психологічну травму.
На період дії воєнного стану фахівці ІРЦ зможуть надавати додаткові корекційно-розвивальні послуги всім дітям з ООП, зокрема й дистанційно.
Крім того, зміни сприятимуть спрощенню процедури подання документів для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, а також створенню належних умов для звернення до ІРЦ осіб, які супроводжують групи внутрішньо-переміщених і потребують додаткової підтримки.
Зазначимо, що головними завданнями інклюзивно-ресурсних центрів, яких до початку воєнних дій налічувалося в Україні 667, є якомога раніше і якісніше визначити в дитини особливі освітні потреби та надати закладам і батькам рекомендації, які допоможуть здобувачам реалізувати право на освіту. В інклюзивно-ресурсних центрах до початку воєнної агресії російської федерації працювало приблизно 4500 висококваліфікованих фахівців – педагогічних працівників, які надавали та продовжують надавати допомогу дітям з особливими освітніми потребами.
Джерело інформації: сайт МОН України