Нормативно-правова база

Закони України

Конституція України

Закон України «Про освіту»

Конвенція про права осіб з інвалідністю

Закон України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні»

Закон України «Про охорону дитинства»

Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» 

Укази Президента України

Указ Президента України від 25.08.2015 № 501/2015 «Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини»

Указ Президента України від 25.06.2013 № 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року»

Постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України

Постанова КМУ від 26.04.2022 № 483 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 і від 15 вересня 2021 р. № 957»

Постанова КМУ від 15.09.2021 № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»

Постанова КМУ від 21.10.2020  № 983 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 і від 12 липня 2017 р. № 545»

Постанова КМУ від 21.08.2019 № 779 «Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти»

Постанова КМУ від  21.08.2019 № 773 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585»

Постанова КМУ від 10.07.2019 № 635 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти»

Постанова КМУ від 10.04.2019 № 530 «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»

Постанова КМУ від 06.03.2019 № 221 «Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр»

Постанова КМУ від 27.02.2019 № 129 «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році»

Постанова КМУ від 14.11.2018 № 952 «Про деякі категорії осіб з особливими освітніми потребами»

Постанова КМУ від 22.08.2018 № 617 «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів»

Постанова КМУ від 22.08.2018 № 615 «Про затвердження Порядку використання у 2018 році коштів, передбачених у державному бюджеті на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»

Постанова КМУ від 21.02.2018 № 88 «Про деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році»

Постанова КМУ від 15.11.2017  № 863 «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки  особам з особливими освітніми потребами»

Постанова КМУ від 12.07.2017 № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр»

Постанова КМУ від 21.08.2013  № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами» 

Накази Міністерства освіти і науки України, інших міністерств

Наказ МОН України від 29.03.2024 № 422 «Про надання грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" підручникам для осіб з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 19.04.2023 № 453 «Про надання грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" підручнику для І класу для осіб з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 19.09.2022 № 836 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних ЗЗСО для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства освіти і науки України»

Наказ МОН України від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання»

Наказ МОН України від 25.11.2019 № 1472 «Про затвердження Положення про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів»

Наказ МОН України від 02.07.2019 № 917 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2 класу з порушеннями інтелектуального розвитку»

Наказ МОН України від 27.11.2018 № 1305 «Про затвердження списку тренерів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які є асистентами вчителів закладів загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням та (або) фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»

Наказ МОН України від 03.10.2018 № 1051 «Про затвердження примірних положень про проведення конкурсу на посаду директора та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру»

Наказ МОН України від 06.09.2018 № 977 «Деякі питання комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 26.07.2018 № 816 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями»

Наказ МОН України від 26.07.2018 № 815 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627»

Наказ МОН України від 26.07.2018 № 814 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 26.07.2018 № 813 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 25.06.2018 № 693 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 21.06.2018 № 668 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 12.06.2018 № 627 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими потребами»

Наказ МОН України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»

Наказ МОН України від 22.03.2018 № 271 «Про затвердження Примірного переліку корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти»

Наказ МОН України від 04.04.2017 № 526 «Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 28.12.2016 № 1640 «Про адаптацію програм зовнішнього незалежного оцінювання для сліпих осіб»

Наказ МОН України від 31.12.2015 № 1436 «Про затвердження Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі»

Наказ МОН України від 09.04.2015 № 416 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.08.2008 № 778»

Наказ МОН України від 06.02.2015 № 104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 лютого 2015 року за № 224/26669)

Наказ МОН України від 23.01.2015 № 44 «Про розроблення корекційно-розвиткового та методичного забезпечення спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів»

Наказ МОН № 504 від 22.04.2014 «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»

Спільний наказ  МОН України та НАПН України від 09.04.2014 № 346/50 «Про виконання рішення колегії від 23.01.2014 (протокол №1/2-2) про діяльність психолого-медико-педагогічних консультацій»  

Наказ МОН України від  23.07.2013 № 1034 «Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року»

Наказ МОН України від 14.06.2013 № 768 «Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів»

Наказ МОН України від 04.06.2013 № 680 «Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій»

Спільний наказ Міністерств від 10.09.2012  № 995/557, зареєстрований у Міністерстві юстиції  20 вересня 2012 року за № 1629/21941 «Про затвердження нового Положення про дитячі будинки та загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»  

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16.08.2012 № 920 зареєстрований у Міністерстві юстиції  України  05  вересня  2012  року за № 1502/21814 «Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр»

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.12.2010 № 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами  у  загальноосвітніх навчальних закладах»

Наказ МОН України від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»

Листи Міністерства освіти і науки України

Лист МОН України від 31.08.2023 № 1/13094-23  «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році»

Лист МОН України від 06.09.2022 1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році»

Лист МОН України від 28.03.2022 № 1/3710-22 «Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами в період воєнного стану» 

Лист МОН України від 30.08.2021 № 1/9-436 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році»

Лист МОН України від 31.08.2020 № 1/9-495 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»

Лист МОН України від 01.07.2020 № 01/05/01-23/01299 «Про навчання фахівців ІРЦ»

Лист МОН України від 25.06.2020  № 1/9-348 «Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти»

Лист МОН України від 26.05.2020 № 1/9-278 «Щодо організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів»

Лист МОН України від 03.04.2020 № 1/9-185 «Про організаційні засади роботи інклюзивно-ресурсних центрів у мовах карантину» 

Лист МОН України від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році»

Лист МОН України від 13.11.2018 № 1/9-691«Щодо організації діяльності інклюзивних груп в закладах дошкільної освіти»

Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 05.02.2018 № 2.5-281 «Про надання роз’яснення стосовно тривалості уроків в інклюзивних класах, функціональних обов’язків асистента вчителя»

Лист МОН України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами»

Лист МОН України від 12.07.2017 № 1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році»

Лист МОН України від 03.07.2017 № 1/9-362 «Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році»

Лист МОН України від 06.02.2017 № 1/9-63 «Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами»

Лист МОН України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами»

Лист МОН України від 30.08.2016 № 2/1-14-1699-16 «Щодо організації навчально-виховного процесу для учнів з особливими потребами з урахуванням змін»

Лист МОН України від 04.09.2014 №  1/9-445 «Про забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, з числа переселенців із місць проведення антитерористичної операції»

Лист МОН України від 28.08.2014 №  1/9-430 «До листів Міністерства освіти і науки України від 25.06.2014 № 1/9-335 та від 13.08.2014 № 1/9-413»

Лист МОН України від 28.08.2014 «До листів Міністерства освіти і науки України від 25.06.2014 № 1/9-335та від 13.08.2014 № 1/9-413»

Лист МОН України від 13.08.2014 № 1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів»

Лист МОН України від 13.08.2014 №1/9-413 «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку»

Лист МОН України від 08.08.2013 №  1/9-539 «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»

Лист МОН України від 02.01.2013  №  1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»

Лист МОН України від 28.09.2012 №  1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»

Лист МОН України від 25.09.2012 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя»

Лист МОН України від 26.07.2012  № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»

Лист МОН України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.04.2012  №  1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах»

Накази Луганського обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти

Наказ Луганського ОІППО від 19.06.2019 № 48 «Про видавання сертифікатів про підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів» 

Наказ Луганського ОІППО від 20.05.2019 № 32 «Про навчання фахівців інклюзивно-ресурсних центрів»

Наказ Луганського ОІППО від 28.11.2018 № 62 «Про підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів»

Наказ Луганського ОІППО від 18.11.2019 № 85/1 «Про видачу сертифікатів про підвищення кваліфікації асистентам вчителів, які працюють в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти»

Наказ Луганського ОІППО від 18.11.2019 № 85 «Про підвищення кваліфікації асистентів вчителів, які працюють в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти»

Наказ Луганського ОІППО від 11.11.2019 № 79 «Про підвищення кваліфікації асистентів вчителів, які працюють в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти»