На виконання Указів Президента України від 09 листопада 2007 року № 1078 «Про Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика», від 30 вересня 2010 року № 928 «Про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка», наказу Департаменту освіти і науки ЛОДА від 26 листопада 2018р. № 243 у Луганській області провели І–ІІІ етапи ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка та ХІХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

У жовтні–листопаді 2018 року відбувся перший (шкільний) етап міжнародних конкурсів, у якому брали участь близько 22 тисяч учнів 3–11 класів закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти.

Завершили навчання перші дві групи асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням Луганської області згідно з Регіональною програмою підвищення кваліфікації відповідно до Концепції «Нова українська школа» у м. Сєвєродонецьку. Учасники заходу спільно з тренерами Ольгою Коган, Любов’ю Галенко та Оленою Манукян отримали вичерпну інформацію щодо роботи в інклюзивному середовищі: «Індивідуалізація і диференціація викладання як врахування індивідуальних особливостей кожної дитини», «Співпраця з місцевою громадою: інклюзивно-ресурсний центр та інші ресурси для забезпечення додаткової підтримки закладам освіти з інклюзивним навчанням», «Створення системи ефективної протидії булінгу в інклюзивному освітньому середовищі».

Добіг кінця триденний тренінг (28–30.11.18) для фахівців районних та міських інклюзивно-ресурсних центрів Луганської області. За цей час учасники спільно з тренерами Ольгою Коган, Наталією Столбун, Оленою Манукян, Іриною Сидоренко ознайомились з нормативно-правовою базою інклюзивної освіти, визначили функціональні обов’язки та завдання асистента вчителя, окреслили важливість команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

Відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 р. № 903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на базі Луганського ОІППО 29 листопада 2018 року стартував триденний тренінг для асистентів учителів Луганської області, які працюють у закладах освіти з інклюзивним навчанням.

26–29 листопада 2018 року в Луганський області розпочався новий психосоціальний проект «Створення безпечного навчального середовища для дітей та підлітків біля контактної лінії на Сході України» (відповідно до Меморандуму про співпрацю між Міністерством освіти і науки України та Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні). Автори й виконавці проекту: Національний університет «Києво-Могилянська академія» та Громадська організація Дитячий фонд «Здоров’я через освіту».